Domates Çorbası


Klasik domates çorbasının biraz dışına çıkıp, bu👌çorbayı deneyimlenizi öneririm.

✍Kullandığınız  malzemelerin miktarı, domatesin tadını bastırmayacak ölçüde olsun.
Lokanta usulü domates çorbasının en önemli püf noktası defne yaprağıdır..
(biber ve domatesi dondurucudan kullandım)

🥣🥣Nasıl Yaptım 

Tencereye tereyağı ve biraz da zeytinyağı ekleyip kızdırdım.2 yemek kaşığı un ekleyip unun kokusu çıkana kadar kavurdum.1 tane küçük kuru soğanı 4’e böldüm;sarımsak,havuç ve kapya biber ekleyip 3 dk kadar güzelce soteledim.
Domates, domates salçası,toz şeker  ve  karabiber ekleyip;domatesler suyunu çekene kadar pişirdim.
4 su bardağı su,defne yaprağı ve tuzunu ekleyip kaynamaya bıraktım.Çorba iyice özleşinceye kadar kaynatıp,soğan ve defne yaprağını içinden çıkartıp,blendardan geçirdim.
Daha sonra yavaş yavaş sütünü ekleyip hızlıca karıştırdım.(Bu arada sıcak su ile kıvam ayarı yapabilirsiniz)Bir taşım daha kaynatıp çorbamı tamamladım.
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸

Malzemeler 

5 tane domates (büyük boy)
1 tatlı kaşığı toz şeker 
1 tatlı kaşığı domates salçası 
1 çay kaşığı karabiber 
2 yemek kaşığı un 
1 tane küçük kuru soğan 
2 diş sarımsak 
Yarım kapya biber(isteğe bağlı)
1 tane küçük havuç
2 dal defne yaprağı 
1 çay bardağı süt veya süt kreması 
Tuz
Tereyağı 
Zeytinyağı 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder