Zeytinyağlı Bakla



Bahar lezzeti  Zeytinyağlı Bakla..Böyle bir görüntünün sevmeyeni nasıl olur? Sevenlerine,denemek isteyenlere, iftar için hafif bir zeytinyağlı yapsam diyenlere öneri olsun arkadaşlar..

✍Kabağı pişmesine yakın ekledim (eklemek isterseniz)

Baklayı temizleyip ayıkladım, kararmaması için limonlu  unlu suya alıp beklettim.(1 tatlı kaşığı un)
Bir tane büyük soğanı piyazlık doğradım;sarımsağı temizleyip hazırladım.
Genişçe bir tencereye zeytinyağı ekleyip soğan ve sarımsağı hafifçe soteledim.
Baklayı süzdürüp,soğanların üzerine aldım.
Toz şeker ve yarım limon suyu ilave edip sotelemeye devam ettim. Sonrasında unu da ekleyip 2 - 3 dk kadar daha kavurup suyunu verip;tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte yavaş yavaş pişirdim.
Piştikten sonra dinlendirip dereotu ve zeytinyağı ile harmanlayıp servis yaptım.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸

Malzemeler 
1 kg taze bakla
1 tane büyük kuru soğan
Bol sarımsak 
1/2 limon 
1 tatlı kaşığı toz şeker 
1 yemek kaşığı un 
Tuz
3 su bardağı su


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder