Zeytinyağlı İç Baklalı Enginar




Baklasız enginar olur mu? 

Tam zamanıyken iftar sofralarınız için hem göze hem de mideye hitap eden sağlıklı 👌öneri... Kolaj fotoğrafları için 👇👇

✍Taze soğan kullanmak isterseniz sadece ya yeşil kısmını ya da beyaz kısmını kullanmanızı öneririm (pişme süresi için)

Malzemeler 
3 tane çanak enginar
1 kase iç bakla
1 tane büyük kuru soğan 
Yarım çay bardağı zeytinyağı 
1 tatlı kaşığı un
1 tatlı kaşığı tozşeker 
1 tane limonun suyu
2 su bardağı su 
Dereotu
1 tane portakalın suyu(İsteğe bağlı )
4 dal taze soğanın  yeşil kısmı (isteğe bağlı)

🥣🥣Nasıl Yaptım 

Baklayı temizleyip bıçak yardımıyla hafifçe çizerek kaseye aldım.Üzerine kaynar su ve tuzunu ilave edip 15 dk beklettim.(kabuğundan bu şekilde rahatça çıkacaktır)

1 tane büyük kuru soğanı küp küp doğrayıp hazırladım.

Bir kaseye un, limon suyu, toz şeker, tuz ve 2 bardak suyu ekleyip iyice karıştırdım.

Tencereye zeytinyağı ekleyip soğanları hafifçe soteledim.

Enginar çanaklarını sotelenen soğanın üzerine ters şekilde kapattım.

Üzerine hazırlamış olduğum sosu ekleyip hafifçe karıştırıp , tencerenin kapağını kapatıp enginarları 5/6 dk kadar kısık ateşte pişirdim.(bakla dağılmasın diye sonradan ekliyorum)

Daha sonra baklayı ilave edip tencerenin kapağını kapatmadan (baklanın rengi için) ara ara kontrol ederek, pişmesine yakın iri doğranmış taze soğan(yeşil kısmı)ekleyip  kısık ateşte pişirdim.Hafif ılıyınca kıyılmış bol dereotu ekleyip karıştırdım.

Sonrası enginar çanaklarını servis tabağına çevirip içine baklaları yerleştirip suyundan da biraz ekleyip afiyetle tüketebilirsiniz...👌👌



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder