Kabak Sıyırma (Girit Usulü)



Kabak Sıyırma(Girit Usulü)

Pek çoğumuz sebze olarak bilsek de  aslında meyve olan, hak ettiği değeri bir türlü göremeyen kabağın,en lezzetli hali olan sıyırma..

🥣🥣Nasıl Yaptım 

Pirinci yıkayıp, kaynar su ile ıslatıp 10 dk beklettim.

Kabağı temizleyip kabuklarını soymadan sebze soyma aparatı ile uzun uzun kestim.

Tencerede biraz zeytinyağı ile kuru soğan,sarımsak ve  taze soğanı hafifçe soteledim.

Suyu süzdürülmüş pirinci de ekleyip 2 dk kadar kavurdum.
Kabakları ilave edip üzerine limon suyu, toz şeker,tuz ,bir çay bardağı sıcak su ekleyip ,karıştırıp tencerenin ağzını kapatım.
Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirdim.
Hafif ılıdıktan sonra ince kıyılmış dereotu,zeytinyağı ekleyip servis yapabilirsiniz.

Malzemeler 
4 tane kabak
2 diş sarımsak 
1 tane kuru soğan 
4 dal taze soğan 
1 kahve fincanı pirinç (Türk kahvesi)
1 tane limon
1 tatlı kaşığı toz şeker 
Tuz 
Zeytinyağı
1 çay bardağı sıcak su



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder