Cunda Ezmesi


Cunda ezmesini denemeyen var mı? Orijinal tarifi lor ve çökelek ile yapılır, ben tulum peynirini de çok yakıştırıyorum;hatta  yazın  içine bol biber ve domates doğrayarak da hazırlarım.Yani elimin altında peynire uyum sağlayacak ne varsa denemişliğim vardır.Siz de damak tadınıza göre uyarlayabilirsiniz 🖐🌸

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Lor peynir , çökelek biraz da İzmir tulumu rendeledim ;genişçe bir kaba aldım.Üzerine 1 diş sarımsak, 1 çay kaşığı biber salçası, iri çekilmiş ceviz içi ,pulbiber birazcık kekik, karabiber, dereotu, ince doğranmış kapya biber ve bol zeytinyağı ekleyip iyice harmanladım.Sonrası ister servis tabağına açın ister top yapıp pulbiber ve dereotuna bulayıp servis yapabilirsiniz.

Malzemeler

Lor peynir
Çökelek 
İsteğe bağlı Tulum peyniri (beyaz peynir ve ezine peyniriyle de hazırlayabilirsiniz)
İri çekilmiş ceviz içi 
Karabiber 
Pulbiber 
Birazcık kekik
1 çay kaşığı biber salçası 
Tuz
Bol zeytinyağı
İnce kıyılmış dereotu 
1 tane çok ince doğranmış kapya biber İsteğe bağlı bağlı)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder