Sulu Köfte



Püf noktalarıyla paylaştığım İzmir Köfte tarifi için çok mesaj almıştım, daha önce İzmir Köfte yapmıyormuşum bu tarifle aradaki farkı anladım diye🙂
Sulu Köfte de  aynı İzmir Köfte gibi herkes tarafından bilinir, yapılır ama uygulanan birkaç püf noktası ile yemeğin tadı,rengi değişir.

✍Fotoğraf için yemeğin üzerine ekstra yağ döktüm, bol yağ görünüyor diye fazla kullanmayın arkadaşlar..

Sulu Köfte 
Köftesi İçin 
300 gr kıyma
1 tane orta boy kuru soğan 
1 yemek kaşığı un tepeleme
1 çay bardağı ince bulgur
Karabiber 
Kimyon
Pulbiber 
Tuz
Çok ince kıyılmış maydanoz 

Sosu için 
1 yemek kaşığı domates salçası 
1 yemek kaşığı biber salçası 
2.5/3 su bardağı soğuk su 
Karabiber 
Kimyon
Tuz
Zeytinyağı 

Diğer malzemeleri 
Haşlanmış nohut 
4/5 tane arpacık soğan 


🥣🥣Nasıl Yaptım 
Öncelikle bulguru bir kaseye alıp üzerine yumurtayı kırıp karıştırıp 10 dk kadar bekletip bulguru yumuşattım. (Su kullanmadan)

Köfte harcı için kıymayı genişçe bir kaseye alıp,rendelenmiş soğanı,1 yemek kaşığı unu,robotta iyice çekilmiş maydanozu, baharatlarını ve  tuzunu ilave edip karıştırdım.
Üzerine bulguru ilave edip çiğ köfte yoğurur gibi 10 dk kadar iyice yoğurdum.
(1.püf noktası sakız gibi olana kadar iyice yoğrulmasıdır)
Nohut büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladım.
(2.püf noktası yuvarladığımız köfteleri kesinlikle una bulamıyoruz,eğer unlarsanız yemeğin tadını rengini kıvamını bozacaktır,merak etmeyin iyi yuvarladıktan sonra kesinlikle yapışmaz)


🥣Sosu için 
Tencereye zeytinyağı ekleyip kızdırdım birkaç tane arpacık soğanı ekleyip soteledim.Üzerine domates salçası, biber salçası ilave edip iyice kokusu çıkana kadar kavurdum.3 su bardağı soğuk su ekleyip;(su ölçüsüne dikkat çok fazla sulu olmasın)karabiber ,kimyon ve tuz atıp kaynamaya bıraktım.Kaynayan suya haşlanmış küçük bir kase nohut ve köfteleri atıp kısık ateşte 15- 20 dk kadar pişirdim.(bu tarz yemekleri  en az 30 dk kadar dinlendirmenizi tavsiye ederim.)Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸

Kolaj fotoğrafları👇👇


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder