Ispanaklı Mantar Sote


Anayemeğinizin yanına pratik 👌👌 bir yancı önerisi..(Kremasız)

🥣🥣Nasıl Yaptım

Mantarı temizleyip çok ince olmayacak şekilde doğradım. Ispanağı elimle iri iri parçalara ayırıp hazırladım.
Tavaya biraz zeytinyağı ekleyip kızdırdım.Ocağın altını açıp mantarları ilave ettim;üzerine yarım limon suyu ekleyip mantarları sürekli karıştırarak (sulanmasına izin vermeden) soteledim.Sotelenen mantarın üzerine ıspanağı ekleyip 3-5 dk kadar soteleyip,karabiber ve  tuzunu ekleyip ocağın altını kıstım.Nişastayı bir su bardağı sütle açıp ,yavaş yavaş karıştırarak tavaya  ekledim.Kıvam alana kadar ocakta tutup servis tabağına aldım.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸 Sıcak servis yapılır..
✍Zeytinyağı yerine tereyağı,içine küçük bir kuru soğan kullanabilirsiniz.

Malzemeler
500 gr mantar
4 /5 kök ıspanak yaprağı
1 tatlı kaşığı nişasta 
1 su bardağı süt 
Bol karabiber 
Tuz
Zeytinyağı
Yarım limon suyu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder