Çıtır Tavuk


Çok basit bir yöntemle çıtır çıtır KFC tadında tavuk..👌👌
Küçük ama çok etkili  bir yöntem olan eti marine et, una bula ,duş aldır, tekrar una bula yöntemini denemenizi tavsiye ederim..

✍Ben but kullandım siz kanat veya göğüs eti de kullanabilirsiniz..🤏 Küçük de olsa fikir vermesi açısından bir video hazırladım bir sonraki paylaşımda görebilirsiniz..

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Tavuğu birkaç yerinden bıçakla delip genişçe bir kaseye aldım.(pişmez diye endişe ederseniz bir kenarından boylamasına kesebilirsiniz)
Üzerine karabiber, kırmızı toz biber,tuz, 2 yemek kaşığı sirke ,1 yemek kaşığı toz şeker,(sarımsak tozu kullanmıyorsanız 1 diş sarımsağı bu aşamada kullanın)ekleyip tavuğun her tarafına baharatlar gelecek şekilde ovaladım.
Üzerine 1 şişe maden suyu döküp ağzını kapatıp dinlendirdim.(3 saat)

Un ve nişastayı bir kaseye alıp üzerine karabiber, kırmızı toz biber, köri, sarımsak tozu, çay kaşığının ucuyla karbonat ve tuz ekleyip karıştırdım.
Dinlenen etin her tarafını una bulayıp süzgece aldım. Süzgeci su dolu kaba 2 defa batırıp çıkardım.
Süzdürüp tekrar unlu karışıma iyice buladım.
 Kızdırılmış kızgın yağda iyice kızarana kadar pişirdim.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun🖐

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder