PATATESLİ KEK


Uzun zamandır yapmadığım,nar gibi kızarmış haline dayanamayıp, fotoğrafladığım börek tadında patatesli kek..Sabah kahvaltısı için size de hatırlatma olsun arkadaşlar..Akşamdan pişirip sabah da biraz fırın yüzü tamamdır👌👌

Malzemeler 
2 tane büyük boy yumurta 
Yarım su bardağı sıvıyağ 
1 su bardağı yoğurt 
1 paket kabartma tozu 
1 çay kaşığı karbonat 
2 su bardağı un
Karabiber
Pulbiber 
Tuz
2 tane orta boy patates 
2 dal taze soğan 
Bol dereotu ve  maydanoz
Bir kase peynir(tulum peyniri kullandım)

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Patatesleri küçük küçük (ince)olacak şekilde doğradım.Tavayı ocağa alıp biraz zeytinyağı ekleyip, patatesleri yarım çay bardağı su ile pişirip. (soğuttum)arzu eden çiğden koyabilir.
Dereotu, maydanoz ve taze soğanı ince ince doğrayıp, peyniri de küp küp kesip hazırladım.
Genişçe bir kasede yumurta ve tuzu iyice beyazlaşana kadar çırptım.Sırasıyla yağ ,yoğurt ,baharatları ve elenmiş unu ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar çırpma işlemine devam ettim.Mikseri bırakıp patates ,yeşillik ve peyniri ekleyip kaşık yardımıyla karıştırıp en son kabartma tozunu ve karbonatı ekleyip hafifçe karıştırıp yağlı kağıt serili dikdörtgen borcamda kürdan testinden geçene kadar pişirdim.(kek hamurunda yoğun malzeme olduğu için daha rahat pişmesi açısından,büyük borcam kullandım)
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder