TANTUNİ




En sevilen sokak lezzetlerininden biri olan Tantuni..

Malzemeler 
500 gr tavuk göğsü 
Karabiber
Kimyon
Kırmızı toz biber 
Kekik (isteğe bağlı)normalde kekik kullanılmaz ama ben az da olsa ekliyorum
Tuz
Zeytinyağı 

Soğan piyazı için 
2 tane kuru soğan 
Sumak 
Maydanoz 
Domates

Tavuk etini küçük küçük doğrayıp tencereye aldım.
Üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip haşladım.
Tavuklar haşlanırken soğanları piyazlık doğradım.Üzerine maydanoz ,sumak ,biraz da tuz ekleyip harmanladım.
Haşlanan tavuğu iyice süzdürdüm.
Genişçe bir tavaya zeytinyağı ekleyip kızdırdım.Bol kimyon, bol karabiber,kekik ve kırmızı toz biber ekledim. Bir iki karıştırıp tavuğu ilave edip 3/5 dakika kadar tavuğu baharatlarla birlikte sotedim.
Tavukların üzerine lavaşı bastırıp yağladım.
Lavaşın içine (ekmek de kullanabilirsiniz)soğan piyazı, domates ve tavuğu koyup servise hazır hale getirdim.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder