Karamelize Soğanlı Patates Köfte



Akşam yemeğiniz için 👌bir ikili olan patates ve köfte önerisi... Salçasız nasıl olur demeyin arkadaşlar denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler 
Köftesi İçin
500 gr orta yağlı kıyma
1 tane küçük kuru soğan 
1 yumurta akı
Yarım su bardağı ince çekilmiş ekmek içi
1 çay kaşığı tepeleme karabiber
1 çay kaşığı kimyon 
Tuz

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Köfte harcı için kıymayı genişçe bir kaseye alıp,rendelenmiş (✍suyu sıkılmış)soğanı ekledim.Üzerine yumurta akı ,ince çekilmiş ekmek içini ve baharatlarını ilave edip parmaklarımla(✍çiğ köfte yoğurur gibi değil)kıymayı çok sıkmadan harmanladım.Büyükce köfteler hazırlayıp 20 dk kadar dinlendirdim.

Patatesleri temizleyip dilimledim.
Önce patatesleri sonra köfteleri sıvıyağda hafifce kızartıp peçete yardımıyla fazla yağından arındırdım.Kızaran patatesleri birazcık karabiber ile harmanladım.Fırın kabına patates köfte olacak şekilde dizdim.
 Üç tane orta  boy soğanı dörde bölüp tavada karamelize olana kadar yavaş yavaş karıştırdım.Karamelize olmaya başlayınca karabiber tuz 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber, yarım kahve fincanı zeytinyağı, 1.5 su bardağı sıcak su ekleyip bir taşım kaynatıp ocaktan aldım.En son1 çay kaşığı kekik ekledim. (kekiğin yanmaması için sonradan ekledim)patates ve köftelerin üzerine döktüm. Fırın kabının ağzını yağlı kağıt ile kapatıp 180 derecede 20 _25 dk kadar  pişirdim.denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun🖐🌸


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder