ISPANAK GRATEN

Ispanağın en sevdiğim hali pırasayla kavurup üzerine yumurta kırmak olsa da😋😋 graten yapılmış halide onunla yarışacak kadar lezzetli 👌Akşam yemeğiniz için 🤏bir öneri olsun arkadaşlar.. 

Malzemeler 
500 gr ıspanak 
1 tane kuru soğan 
1 tane patates rendesi
Karabiber 
Tuz 
Tabanı için
2 tane dilimlenmiş patates

Beşamel Sosu İçin 
2 yemek kaşığı un(tepeleme)
1.5 su bardağı süt 
Tuz 
Karabiber
Üzeri için Kaşar peyniri 

🥣🥣Nasıl Yaptım 2 tane patatesi dilimleyip karabiber, tuz biraz da zeytinyağı ile harmanlayıp fırın kabının altına dizip 200 derecede fırına attım. Patatesler pişerken ıspanakları temizleyip iri iri doğradım.(ıspanakları iyice kurutmanızı tavsiye ederim) 1 tane soğanı doğrayıp ,tencereye zeytinyağı ekleyip kavurdum üzerine ıspanakları atıp yüksek ateşte suyunu çok salmasına izin vermeden hafifçe soteledim.1 tane rendelenmiş suyu sıkılmış patatesi ekleyip bir iki çevirip karabiber ve tuz ekleyip ocaktan aldım. Beşamel sosu için tavaya tereyağı ve un ekleyip unun kokusu çıkana kadar kavurdum.1.5 su bardağı süt ekleyip pürüzsüz olup kıvam alana kadar çırpıcı yardımıyla karıştırıp tuz ekleyip ocaktan aldım. Hazır olan sosu ıspanak harcıyla harmanlayıp fırındaki patateslerin üzerine eşit şekilde döküp 180 derecede pişirdim.Pişmesine yakın üzerine kaşar peyniri ekleyip peynir kızarınca fırından çıkartıp yemeğimi tamamladım.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun🖐🖐🌸 ✍Arzu ederseniz ıspanak harcının içine de kaşar peyniri ekleyebilir,Beşamel sos yerine süt kremasi kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder