Çikolatalı Stick Kurabiye


Kurabiye kavanozunuzu keyifle dolduracağınız👌bir tarif.. Çocuklarımın deyimiyle süte bandırarak yendiğinde lezzeti tavan yapan nadir kurabiyelerin başında geliyormuş🙂...Kaydedip denemeyi emeğe küçük bir jest için yoruma bir ❤ bırakmayı unutmayın lütfen ☺


Çikolatalı Stick Kurabiye..

Malzemeler 
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağı (sıcak olmayacak)
Yarım su bardağından biraz fazla toz şeker 
3 yemek kaşığı pekmez
1 tane yumurta
Yarım paket kabartma tozu 
1 paket vanilya 
Çay kaşığının ucuyla tarçın
3 yemek kaşığı fındık veya ceviz kırığı 
1 kahve fincanı damla çikolata veya 1 paket çikolata(100 gr)
2 su bardağı un
🥣🥣Nasıl Yaptım 
Tereyağını eritip genişçe bir kaseye aldım.Üzerine toz şekeri ve yumurtayı ekleyip çırptım.Daha sonra tarçın,pekmez, elenmiş vanilya ,kabartma tozu ve un ilave edip yumuşak ve pürüzsüz bir hamur  elde edene kadar karıştırdım. Bir fincan damla çikolata ve fındık ekleyip hafifçe  karıştırdım(unu1.5 bardaktan sonra kontrollü koymanızı öneririm)
Hazır olan hamuru iki yağlı kağıt arasına alıp elimle(oklava kullanabilirsiniz)eşit şekilde yaydım.Fırın kabına yerleştirip üzerindeki kağıdı alıp,şerit şeklinde kestim.170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim,fırından çıkar çıkmaz kestiğim noktaların üzerinden tekrar geçip dinlendirdim.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸🌸

✍Kurabiyeler hafif kızarıp ortası daha yumuşakken fırından çıkarmanızı öneririm..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder