Yoğurt Çorbası (Kavrulmuş Arpa Şehriyeli)


Uzun zamandır çorba tarifi paylaşmamışım arkadaşlar,yayla çorbasını bir de kavrulmuş şehriye ile deneyimlemelisiniz..🌸

Malzemeler 
2 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı un (tepeleme) 
1 yumurtanın sarısı  
1 çay bardağı arpa şehriye 
Kuru nane 
Pul biber (isteğe bağlı) 
Yarım limon suyu
5 su bardağı su (2 su bardağını tavuk suyu kullandım)
Zeytinyağı veya Tereyağı
Tuz 
 🥣🥣🥣Nasıl Yaptım 
Tencereye 3 su bardağı su ,2 su bardağı tavuk suyu ekleyip kaynattım.Geniş bir kasede yoğurt, yumurta sarısı,yarım limon suyu ve  unu iyice çırptım.  Kaynayan çorbanın suyundan 1 kepçe  alıp,terbiyeye ekleyip karıştırdım. Terbiyeyi yavaş yavaş tencereye ekleyerek aynı yöne doğru sürekli karıştırdım.Şehriyeyi 2 yemek kaşığı sıvıyağ ile kavurup,kaynayan çorbaya ilave ettim . Şehriyeler pişine kadar ocakta tutup; tuzunu ilave edip çorbamı tamamladım. Üzeri için tavada zeytinyağını kızdırıp ocağı kapattım. Üzerine 1 tatlı kaşığı kuru nane ekleyip çorbanın üzerine döktüm.Arzu ederseniz pul biber  de kullanabilirsiniz Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun🖐..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder