Mayonezli Patates Salatası


Patates salatasını birde bu sos tarifle denemelisiniz arkadaşlar 👌Marul, kuru soğan,kuru nane, sevdiğiniz baharatları da ekleyebilirsiniz.

✍Fotoğraf için  patatesleri büyük ve kabuklu bıraktım siz isterseniz kabuklarını soyabilir,daha küçük boyutlarda hazırlayabilirsiniz.( sosu içine daha iyi alacaktır)
Hardal sevenler sosuna ekleyebilir,öyle daha lezzetliymiş tecrübe edenlerden 🤏bir öneri🙂

Malzemeler 
Patates(Yarım kg kadar kullandım)
5 yemek kaşığı mayonez (ölçüyü artırabilirsiniz)
2 dal taze soğan
1 tane salatalık 
1 diş sarımsak 
Yarım demet maydanoz dereotu 
1 küçük limonun suyu
3 yemek kaşığı sirke
Karabiber
Pulbiber 
Tuz

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Patatesleri fırça yardımıyla temizleyip sirkeli suda bekletip 2 'ye böldüm.
Tencereye alıp üzerine sıcak su ve tuz ekleyip yumuşayıncaya kadar pişirip süzdürdüm.
Rondoya maydanoz, dereotu, karabiber,pulbiber limon suyu, sirke, tuz, zeytinyağı, 1 diş sarımsak ve  mayonez ekleyip hepsini rondodan geçirip sosu hazırladım.
Patatesleri sıcakken süzdürüp genişçe bir kaseye alıp, sosu döküp iyice harmanladım.Üzerine ince kıyılmış taze soğan ve dilimlenmiş salatalıkları da ekleyip tamamladım.(Patatesler sıcak olursa sosu içine daha iyi alacaktır) Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun👋🌸



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder