Kekiklim



Çocukların ,gençlerin çok sevdiği, 🐔 Tavuk Dünyası Kekiklim’i evde denemeyen kalmasın..Bir porsiyon fiyatına bütün hane halkına 👌bir menü hazırlayabilirsiniz.
✍1 paket süt kremasını tavuk ve makarnaya yarı yarıya kullandım,yoğun kremalı seven ölçüyü arttırabilir,kaşar peyniride kullanabilirsiniz

Malzemeler 
Tavuk için
1 paket tavuk göğsü (500 gr)
Yarım paket süt kreması 
1 kahve fincanı süt
1 yemek kaşığı sirke 
2 tatlı kaşığı kekik
Yarım çay kaşığı kırmızı toz biber 
Yarım çay kaşığı köri(isteğe bağlı)
1 çay kaşığı karabiber 
1 tane küçük kuru soğan 
Zeytinyağı 

Makarna İçin 
1 paket penne makarna 
Yarım paket süt kreması 
1 çay kaşığı zerdeçal 
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen 
Tuz
Zeytinyağı 

🥣🥣Nasıl Yaptım 
Tavukları küp küp doğrayıp genişçe bir kaseye aldım.Üzerine 1 tane rendelenmiş soğan suyunu, kekik,kırmızı toz biber,sirke,tuz,süt,birazda zeytinyağı ekleyip harmanladım;ağzını kapatıp,marine için dinlendirdim(en az 1 saat)
Tavukları pişirmek için genişçe bir tavaya çok az zeytinyağı ekleyip kızdırdım.Ocağın altını açıp marine olmuş tavukları içine atıp sulanmasına izin vermeden sürekli tavayı sallayarak tavukları kızarttım.Sotelenmiş tavuklara köri,karabiber ve süt kreması ekleyip 1 dk daha ocakta tutup yemeği tamamladım.

Makarna için 
Tencereye 4 su bardağı su, zerdeçal, tuz biraz da zeytinyağı ekleyip kaynattım.Kaynayan suya makarnayı atıp haşladım . (Makarna piştiğinde 1 kepçe kadar  suyu kalacak onu da sosu için ayırdım)
Makarnayı süzdürünce tekrar tencereye aldım.
Sos tenceresine süt kremasını ekleyip kısık ateşte ocağa koydum .Kaynama noktasına gelmeden 1 tatlı kaşığı fesleğen,bir kepçe makarnanın suyundan ekledim.Kaynamaya başlayınca sosu ocaktan alıp,  makarnanın üzerine döktüm. Ocağın altını açıp yavaş yavaş karıştırarak sosu makarnaya yedirdim.(3 dk)Servis tabağına alıp,yanına tavuk ve  salata ile servis yapabilirsiniz.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun. 🖐🌸


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder