Çıtır Karnabahar Kızartması



Çıtır çıtır karrnabahar kızartması için hiçbir yerde bulamayacığınız 🤏 bir püf noktası arkadaşlar..Un yerine pirinç unu kullanın,karnabaharı daha lezzetli daha çıtır bir hale getirin..

Malzemeler 
Karnabahar 
1 su bardağı süt
Su
Tuz

Kaplaması İçin (orta boy karnabahar için)
2 yumurta
5 yemek kaşığı pirinç unu(tepeleme)
2 yemek kaşığı nişasta 
Yarım şişe maden suyu 
1 çay kaşığı karbonat
Bol Karabiber
Tuz


🥣🥣Nasıl Yaptım 

Karnabaharı temizleyip küçük küçük çiçeklere ayırdım.Tencereye yeteri kadar su  tuz bir su bardağı süt ekleyerek karnabaharı çok yumuşatmadan haşlayıp süzdürdüm.
Kaplama harcı için bütün malzemeleri genişçe bir kasede iyice çırptım. (koyu kıvamlı bir sos olsun yumurta büyüklüğü ölçüyü değiştirebilir pirinç unu ekleyerek kıvam verebilirsiniz)
Haşlanan karnabaharı sosun içine atıp harmanladım.(karnabaharın her tarafının soslandığına dikkat)
Karnabaharı dk kadar sosta bekletip kızgın sıvıyağda iyice kızarttım.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder