Kazandibi


Yıllar önce ustasından aldığım tavuksuz olarak da yapılabilen 👌👌 bir tariftir denemenizi tavsiye ederim.

🍚🍚Kazandibi  Malzemeler 
6 su bardağı süt 
Yarım paket süt kreması 
1.5 su bardağı şeker 
3 yemek kaşığı pirinç unu (tepeleme)
3 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
1 paket vanilya

Tepsi için 
3 yemek kaşığı pudra şekeri 
Tereyağ 

🥣🥣Yapılışı 
Krema hariç bütün malzemeleri tencerenin içinde çırpıcı ile karıştırıp,ocağa aldım,orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamı alana kadar pişirdim.Yarım paket süt kreması ekleyip  bir taşım kaynatıp ocaktan aldım. Mikser ile 2 dk çırptım (kıvamının daha güzel ve pürüzsüz olması, sarma aşamasında parçalanmaması için bunu yapmanızı öneririm) 

Sonra tepsinin her tarafını  tereyağı ile yağladım, pudra şekerini tepsinin tüm yüzeyini  kaplayacak şekilde serptim, ocağa alıp tepsiyi sürekli çevirerek pudra şekerini yakmaya basladım. Pudra şekeri hafif yanmaya başlayınca,1 kepçe muhallebiden alıp tepsiye döküp karıştırdım, karamelize olana kadar yakmaya devam ettim.Karamelize olunca( şekeri ne kadar yakmak isteyeceğiniz size kalmış ben çok yakmadım) ocaktan alıp, kalan muhallebimi tepsiye döktüm. Soğuduktan sonra buzdolabında dinlendirdim(en az iki saat)daha sonra dilimleyerek ya da rulo şeklinde sararak servis yapabilirsiniz.Ben iki kat olacak şekilde katladım.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 👋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder