Yoğurtlu Mantar Salatası



Salata sevenler burda mı🖐🌸🌸
Bir kase yoğurt olsun yeter ki,üzerine yüzlerce tarif yazabilirim arkadaşlar.. Mucizevi besinin yakışmadığı hiçbir şey yok gerçekten 👌Sizde limon mantar ve yoğurt üçlemesine damak tadınıza göre eklemeler yapabilirsiniz.

Malzemeler
1 kase doğranmış mantar
1 kase süzme yoğurt
1 diş sarımsak
1 tane küçük soğan(isteğe bağlı)
1 tane limon
Tuz
Zeytinyağı 
Karabiber 
İsteğe bağlı dere otu

🥣🥣Nasıl Yaptım?
Mantarları temizleyip güzelce peçete yardımıyla kuruladım.Çok ince olmayacak  şekilde doğradım.Yanmaz tavayı ısıtıp mantarları ekledim,(yağ kullanmadan) üzerine yarım limonun suyunu sıkıp,mantarlar suyunu salıp çekene kadar sürekli karıştırdım.(bu şekilde mantar hiç kararmadan pişecektir)Daha sonra 1 kahve fincanı(Türk kahvesi) su, birazda tuz ekleyip; kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişirdim.
Mantarları ocaktan alarak içine 1 tane küçük piyazlık doğranmış soğanı ilave ettim(mantarların sıcağıyla soğan hafif yumuşayacaktır)Daha sonra süzme yoğurdu 1 diş sarımsak , karabiber, tuz birazda limon suyu ekleyip ekleyerek çırptım. Yoğurt ile soğuyan mantarları harmanlayıp üzerine biraz zeytinyağı ile salatamı tamamladım. (Tüketirken üzerine bol limon suyu 👍)Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🖐

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder