EZOGELİN ÇORBASI


 Ezogelin çorbasında herkesin farklı bakliyat ölçüleri 

vardır.Bende bir çok ölçüyü defalarca denedim,lezzeti ve  

kıvamı bir türlü istediğim gibi olmadı.En sonunda ölçüleri 

tutturup istediğim lezzeti ve kıvamı yakaladım..Tam 

kararında lezzetli bir çorba oldu...
Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 yemek kaşığı bulgur [silme]
1 yemek kaşığı pirinç [silme]
1 tane kuru  soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kuru nane
6 su bardağı su
Karabiber
Pulbiber
Tuz
Yapılışı
Kuru bakliyatlar duru suyu çıkana kadar yıkanıp süzdürülür.
Basınçlı bir tencereye zeytin yağ eklenip içine kuru soğan ve sarımsak rendelenip kavrulur.
Nane ve salça eklenerek kavrulmaya devam edilir.
Kuru bakliyatlar, karabiber, pulbiber ilave edilip 3 dk kadar daha kavrulur.
Sıcak suyu eklenerek bakliyatlar dağılana kadar pişirilir.AFİYET OLSUN..



5 yorum:

  1. elinize sağlık bu tarifi sevdim ben de..

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Çorba nefis..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık.Ben de sarımsak hariç böyle yapıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bir türlü kıvamini tutturamıyordum sizin verdiğiniz tarif ölçüsüyle bunu mutlaka deneyeceğim sağolun:))

    YanıtlaSil