PORTAKAL SUYU (3 PORTAKAL İLE 5 LT PORTAKAL SUYU)


Şimdi dondurucuya atıp yazın değerlendirmek için güzel bir tarif.. Tarifi ilk yaptığımda 

portakalın kabuğu acı bir tat bırakır mı acaba diye endişe ettim. Fakat nefis bir aroma kattı 

meyve suyuna,gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz.Şeker ve limon tuzu oranını damak 

tadınıza göre ayarlayabilirsiniz..





Malzemeler

3 tane portakal

1,5 su bardağı toz şeker

1 yemek kaşığı limon tuzu

5 lt su



Yapılışı

Portakallar bir gün önceden (en az 6 saat ) yıkanıp buzdolabı poşetinde dondurucuya atılır.

Dondurucudan çıkartılan portakallar yıkanıp kesilebilir duruma gelince (15 dk) bekletilip 

doğranır.

Kesilen portakallar robota alınıp üzerine toz şeker ilave edilip çekilir.

(iyice parçalanana kadar)

Püre haline gelen portakal ince delikli süzgeçten geçirilip, geniş bir kaba alınır.

Üzerine 5 lt su 1 yemek kaşığı limon tuzu eklenip karıştırılır.

(şeker ve limon tuzunun erimesi sağlanır)

Soğuk olarak servis yapılır.

Şeker ve limon tuzunu damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.AFİYET OLSUN.







6 yorum:

  1. Harika bir tarif olmuş eline sağlık ♥

    YanıtlaSil
  2. Ben de acaba kabuklar acı bir tat bırakır mı dedim. Denemek lazım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünmüştüm ben teşekkür ederim

      Sil
  3. eline sağlık, çok severim portakal suyunu =)

    YanıtlaSil