PATATES PİYAZI





Kahvaltı sofralarınızda,çay davetlerinizde, akşam yemeklerinizin yanına hazırlayabileceğiniz güzel

bir lezzet..İçine alternatif olarak roka, kornişon turşu,közlenmiş kırmızı biber,sarımsak,dereotu...

Kısacası damak tadınıza göre salatayı şekillendirebilirsiniz.Bizde herkes bu tarifi farklı şekilde

seviyor fakat benim favorim kesinlikle roka eklenmiş olanı..Öyle bir nimet ki  içine neyi

eklesen yakışıyor..Sizde bir  değişiklik yapın ve patates salatasını birde böyle deneyin..


Malzemeler

3 tane orta boy patates

2 tane kırmızı biber

1 tane kuru soğan

2 dal taze soğan

Maydanoz

Karabiber

Pul biber

Kuru Nane

Limon suyu

Kızartmak İçin

Sıvı yağ

Yapılışı

Patates ve kırmızı biber  küp küp doğranır.

Tuzlanır, sıvı yağ da kızartılır.

Kuru soğan (piyazlık), yeşil soğan ve maydanoz ince ince doğranır.

Kızartılan patates ve kırmızı  doğranan yeşilliklere eklenir.

Üzerine limon suyu, baharatları  ilave edilip harmanlanır.

Arzu ederseniz üzerine zeytin yağı, nar ekşisi, sumak ekşisi ilave edebilirsiniz.AFİYET OLSUN..







6 yorum:

  1. Çok severim, bayıldım. Domates her zaman konulmuyor ama bence renk katıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece fotoğraf için üzerine koymuştum teşekkürler

      Sil
  2. patatesşn her türlüsüne bayılıyorum zaten ben salatasını da severim.-))

    YanıtlaSil
  3. Çok leziz görünüyor.. İlk fırsatta deneyeceğim.. Hatta bu hafta sonu bile olabilir..:) Çocuklar evdeyken yapayım.. patatesli tarifleri çok severler..
    Ellerinize sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil