KURU İNCİRLİ MUHALLEBİ





Sütlü tatlılar yapmak, birde  muhallebi ise diğer tatlı tariflerine göre hem çok pratik hem

de lezzet açısından daha hafif oluyor.Tatlı krizleriyle başa çıkmak için evde bulunan malzemelerle

çeşit çeşit muhallebiler hazırlamak mümkün..Benim için en lezzetli olanı kuru incirli olanı..

Her yaptığımda içeriğini sevdiğim malzemelerle şekillendirebiliyorum..Malzemesi az ,

yapımı kolay olan incirli muhallebiyi denemediyseniz kesinlikle denemenizi öneririm.Ben bu sefer

içine mahlep kullandım ,arzu ederseniz siz eklemeyebilirsiniz.Ama bu arada mahlebin muhallebiye

çok yakıştığını söylemeden geçemeyeceğim evinizde varsa kullanmanızı tavsiye ederim.


Malzemeler

1 lt süt

1 su bardağı toz şeker (şeker oranını ayarlayabilirsiniz)

3,5 yemek kaşığı nişasta

10 tane kuru incir

1 çay kaşığı mahlep ( isteğe bağlı)

1 paket vanilya

Üzeri için

Ceviz arzu ederseniz karamel sos

Yapılışı

Öncelikle incir sıcak suda (5 dk ) bekletilip küçük küçük doğranır.

Tencereye süt, toz şeker, nişasta eklenip çırpılır..

Orta ateşte  ocağa koyulup karıştırılarak pişmesine yakın incir eklenir.

Kıvam alan muhallebiye vanilya eklenerek karıştırılıp ocaktan alınır.

Kaselere dökülüp,soğuk olarak servis yapılır.

Üzerine dilediğiniz malzeme ile  süsleyerek servis yapabilirsiniz..AFİYET OLSUN..














2 yorum:

  1. değişik bir tat olmuş inciri hiç düşünmezdim muhallebi içinde..

    YanıtlaSil