BROKOLİ ÇORBASI







Vitamin değeri açısından  zengin olan brokoli insan sağlığı için çok değerli bir sebze.

Sofralarımızda sık sık yer vermeli, çocuklarımıza  bu sebzeyi sevdirmeliyiz.Sevmiyorsak bile farklı

pişirme yöntemleri deneyip, tüketmeye özen göstermeliyiz.Brokoli çorbası  sevmeyenlerin bile

sevebileceği harika bir lezzet.Daha önce değişik brokoli çorbası tarifleri denemiştim  en

pratik olanı buydu fakat hepsinin lezzeti bir başka güzeldi..

Malzemeler

Yarım kg brokoli

2 su bardağı süt

1 yemek kaşığı un(tepeleme)

2 yemek kaşığı süt kreması (dilerseniz kullanmaya bilirsiniz)

Tereyağ, sıvı yağ

Karabiber, tuz

Yapılışı

Brokoli dallarından ayrılıp iyice yıkanır.

Üzerini geçecek kadar su eklenip haşlanır.

Haşlanan brokoli haşlama suyu ile beraber blendır yardımıyla püre haline getirilir.

Bir başka tencereye sıvı yağ ve tereyağ eklenip kızdırılır.

Kızdırılan yağda 1 yemek kaşığı un kavrulur.(kokusu çıkana kadar)

Kavrulan una süt ilave edilerek  sürekli karıştırılır.

Tencereye brokoli püresi de eklenip, karabiber ve tuzu  atılıp  kaynatılır.AFİYET OLSUN..

Dilerseniz ince kıyılmış dereotuyla servis yapabilirsiniz..




8 yorum:

  1. Şu mevsimde brokolinin her çeşidini tüketmek gerek. ben daha çok salatalarda kullanıyorum ama çorbasını da mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi öneririm herkesin sevebileceği güzel bir lezzet

      Sil
  2. brokoliyi çok severim ama çorbasını diğer sebzelerle beraber tercih ediyorum daha lezzetli geliyor bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer sebzelerlede şahane oluyor, bu tarif biraz daha pratik geliyor.

      Sil
  3. çok sevdiğim bir çorbadır bu tarifi de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Adını duyunca dahi gözlerimden kalpler fışkırıyor :) çok seviyorum ne yapayım! elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bizdede çok seviliyor

      Sil