MAYALI KURABİYE



Hiç mayalı bir kurabiye denediniz mi...Bilinen klasik kurabiye tariflerinden  çok farklı nefis bir

lezzet..Yabancıların kurabiyelerin de neden çok sık maya kullandıklarını bu tarifle daha iyi

anlayacaksınız..




 Malzemeler

250 gr tereyağ yada margarin (oda ısısında)

1 çay bardağı sıvı yağ

4 yemek kaşığı kremşanti

1 tane yumurta

1 paket instant maya

4 su bardağı un yaklaşık

Üzeri İçin

Tarçın

Toz şeker

Yapılışı

Öncelikle un hariç diğer malzemeler mikser yardımıyla iyice çırpılır.

Daha sonra kontrollü şekilde un ilave edilerek yumuşak ve pürüzsüz bir hamur elde edilene kadar yoğrulur.

Hamur en az 30 dk üstü kapalı şekilde dinlendirilir.

Dinlenen hamur 2 eşit parçaya bölünüp merdane yardımıyla açılır.

2  cm eninde 10 cm boyunda şeritler kesilir.

Kesilen şeritler tarçın ve toz şeker karışıma bulanıp çok sık olmayacak şekilde kıvrılır.

Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilip 180 derecede  pişirilir. AFİYET OLSUN..

Not} kurabiyenin püf noktası hamurun  mutlaka dinlenmesidir.






26 yorum:

  1. Ben hiç denemedim. Hamur işi çok sevmediğimden sık yapmıyorum ama bu tarifi beğendim. Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denenmesi gereken güzel bir tarif

      Sil
  2. Çok şaşırdım tarife,mayalı ilk kez duydum. Denenmeli mutlaka,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. elinize saglık tarçınlı kurabiyelere bayılırım ama yapınca evde sadece ben yiyorum. ve kilo alıyorum çünkü evdekiler kurabiye sevmeyenlerden :) bu nedenle seneden seneye yapabiliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor elinize sağlık :-)

    YanıtlaSil
  5. Mayalı kurabiye hiç aklıma gelmezdi. Denemeli bunu ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bence denenmesi gereken güzel bir tarif

      Sil
  6. Elinize sağlık nefis görünüyor (:

    YanıtlaSil
  7. Mayalı kurabiye hiç duymamıştım ancak en kısa zamanda deneyeceğim sanırım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denenmesi gereken güzel tariflerden biri

      Sil
  8. Tarçın kokusunu seviyorum mutfakta. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  9. Ben hiç duymamıştım ama deneyeceğim.

    sevgiler,

    tolunay

    YanıtlaSil
  10. Mayalı kurabiye iyi fikir :)Ellerinize sağlık nefis görünüyor.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Mayalı kurabiye hiç duymamistim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Mayalı kurabiye hiç duymamistim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. hiç mayalı kurabiye denemeyen biri olarak hemen denenecek tarifler listeme aldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inşallah beğenirsiniz

      Sil