PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ


Çayınızın yanında size eşlik edebilecek, çok kısa sürede 

hazırlayabileceğiniz yine pratik tariflerden biri tepsi böreği.İç 

harcını arzu ettiğiniz malzeme türüyle hazırlayabilir misafirlerinize 

gönül rahatlığıyla ikram edebilirsiniz.




Malzemeler

6 tane yufka

İç Malzemesi İçin

Böreklik Peynir

Maydanoz

Karabiber

Pul biber

Yufkanın içine sürmek İçin

1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

Yarım paket kabartma tozu

Üzeri İçin

1 yumurta sarısı

Yapılışı

Öncelikle böreğin iç harcı hazırlanır.

Yufkaların içine sürmek için 1 su bardağı süt ,1 çay bardağı sıvıyağ ve yarım paket kabartma tozu iyice çırpılır.

Yufka düz bir zemine serilerek her tarafı eşit şekilde yağlanıp tepsinizin büyüklüğü kadar 2 kenarından katlanır.

İç harç koyularak rulo şeklinde sarılır.

Sarılan yufka yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirilir.

Bütün yufkalar bu şekilde hazırlanıp yan yana dizilir.

Bıçak yardımıyla 4 parmak genişliğinde kesilir.

Üzerine kalan iç sosuna 1 yumurta sarısı (iyice çırpılıp) sürülür.

180 derecede kızarana kadar pişirilir.





42 yorum:

  1. Nefis, nefis... Ellerinize sağlık...Kabartma tozu hiç denemiştim. Çok ilginç geldi şu an. Bir dahaki börek yapışta mutlaka deneyecim... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deneyin farkını göreceksiniz

      Sil
  2. Zaten çok aciktimm ya bunları biz gece uyurken koyun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen benimde arkadaşların sitelerini gezerken başıma geliyor kendimi mutfağa atıyorum sevgiler..

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Süper görünüyor, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. Ayy nefiss görünüyor :) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Size gelebilir miyiz ailecek;) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyurun gelin keşke ikram edebilme şansım olsaydı sevgiler..

      Sil
  9. Of harika görünüyor. Ben de Nilgün hanıma katılıyorum. Size gelmek istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim keşke size de ikram edebilseydim

      Sil
  10. Offff nefissss bir görüntü.Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  11. Off nasıl severim . Bir bardak çay olsun birde peynirli börek değmeyin keyfime :)
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Çok iştah açıcı görünüyor, bir bardak çayla böreği hiç bir şeye değişmem :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Çok iştah açıcı görünüyor, bir bardak çayla böreği hiç bir şeye değişmem :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık benim de hayat kurtaran ikramlığımdır:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evt hazır yufka bayanlar için gerçekten kurtarıcı..Teşekkürler

      Sil
  15. ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  16. Şimdi bu börekden olsaydı birde çay hayır demezdim :)) Nefiss emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. elinize sağlık ben böyle düzgün kesemiyorum irili ufaklı oluyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk baştan planlayarak keserseniz iyi bir sonuç alırsınız teşekkür ederim.

      Sil
  18. mükemmel görünüyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. ellerinize saglık çok güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
  20. Çok severim ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  21. Off sayfayı acınca acıktım ınan kı ellerine sağlık.Nefis gorunuyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık ,nefis görünüyor börek :)

    YanıtlaSil