FIRINDA BEZELYE YEMEĞİ


Ramazanın 8. gününde güzel bir ana yemek önerisi 

sizlere.




Malzemeler

500 gr bezelye

250 gr kırmızı et kuşbaşı

2 tane orta boy patates

2 tane kuru soğan

2 tane kırmızı biber

2 tane domates

1 yemek kaşığı salça

Karabiber

Kekik

Tuz

Yapılışı

Bezelye temizlenip yıkanır.

Kuşbaşı et basınçlı bir tencerede pişirilir.

Ayrı bir tencerede  soğan ve biber sıvıyağ ile sotelenip etler ilave edilerek kavrulur.

Bezelye eklenerek kavrulmaya devam edilir.

Küp küp doğranmış domates ve 1 yemek kaşığı salça eklenip kavrulmaya devam edilir.

Baharatları ve yemeğin suyu eklenir, kaynamaya başlayınca ocaktan alınıp fırın pişirme kabına

dökülür.

200 derecede pişirilir.








17 yorum:

  1. Sevmediğimden sebzeleri etli yapmıyorum ben. Haliyle ev halkı da bana uymak zorunda kaldı bu durumunda. Et yemeklerini ayrı yaparım bazen kendime ayrı sebze yemeği yanına....Ama görüntü süper ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. daha yeni tencerede yaptım, bir de son işlem olarak fırına atmalı

    YanıtlaSil
  3. sağlıklı ve hafif bir iftar yemeği olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ben bu yemeğe bayılıyorum hatta porsiyonlara bölüp kağıtla pişirip Ramazan da kağıt kebabı şeklinde servis yapıyorum çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  5. Hepsi birbiri ,ile çok uyumlu, çok güzel bir yemek, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çook severim bezelye yemeğini. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. bayılırım bezelyeye..fırın yemekleri ayrı lezzetli oluyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok nefis olmuş... sonunda fırınlamakta iyi fikir.. elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Görüntü süper..Bezelyeyi çok severim. Hiç fırında pişirmemiştim. Harika bir kıvamda pişmiştir eminim. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık güzel görünüyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
  11. Tüm fırın yemekleri gibi bezelyede çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünüyor ellerine sağlık ramazanda iç çekerek bakıyorum resmen :))

    YanıtlaSil
  13. Nefis görünüyor. Zaten bezelye favori yemeklerimden bir tanesi.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil