TAZE FASULYE DİZMESİ


Blogum da eski tariflerin arasında yer alıyordu fasulye dizmesi, 

tekrar pazar tezgahlarında  gözükmeye başlayınca 

yenilemek istedim tarifi..Fasulyeyi birde bu şekilde denemenizi 

öneririm.


Malzemeler

1 kg taze fasulye

2 tane orta boy kuru soğan

2 tane yeşil biber

2 tane domates

2 diş sarımsak

2 tane küp şeker

Karabiber

Zeytinyağ

Tuz

Yapılışı

Fasulyelerin uç kısımları temizlenir, bölünmeden yıkanıp suyu süzdürülür.

Domates ve soğanlar küp küp doğranır.

Geniş bir tencereye fasulyeler sıra sıra dizilir.(kolaj size yardımcı olacaktır)

Bir sıra fasulyeyi dizdikten sonra üzerine soğan ve domateslerin yarısı yerleştirilir.

İkinci katına da aynı şekilde fasulye dizilip, boş kalan orta kısmına kalan domates, sarımsak soğan

eklenir.

En son küp şeker, karabiber, tuz, 1 çay bardağı su ve  zeytin yağı ilave edilip üzerine dolma taşı yada

uygun bir tabak kapatılıp kısık ateşte pişirilir.AFİYET OLSUN.





25 yorum:

  1. Görüntü çok net olmuş..Eline sağlık.Çok severim taze fasülyeyi..

    YanıtlaSil
  2. Fasulyeye soğan koyma fikrinden hep uzak kaldım. Sanırım bi denesem iyi olacak...:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor :) içimden hep gelen budur ama son dakikada hep doğrarım biraz iri doğrasam bile az küçük doğrasaydın derler hep benimkiler:))) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık sunum da çok güzel olmuş bence..

    YanıtlaSil
  5. muhteşem bir sunum ellerinize saglık bu sırada www.twitter.com/lezzettramvayi adresinede takipe bekliyorum Sevgiler Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil
  6. Ben de bugün taze fasulye yaptım ama doğrayarak. Alışkanlıklar işte.....

    YanıtlaSil
  7. https://twitter.com/lezzettramvayi Teşekkürler :) Lezzet Tramvayi

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. rahmetli kayınvalidem yapardı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Taze fasulye en sevdiğim sebzelerden ama böyle dizme yapmaya üşenirim sanırım ben.

    YanıtlaSil
  11. Sunum süper ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  13. evliliğim ilk aylarında eşimin de taze fasulyeyi seviyor olması dolayısıyla en favori tarifimdi, nefis olur taze fasulye dizmesi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. en sevdiğim yemektir:))
    elinize sağlık, afiyet şeker olsun.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. görüntü harika ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Değişik ve etkileyici bir görsel olmuş, denemek lazım ;)) Ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  17. elinize sağlık sunum şahane hiç denemedim sizler sayesinde güvenerek yapıyoruz

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel gorunuyor, fasulyeler daha hala soyle çıtır çıtır degil

    YanıtlaSil
  19. Cok guzel gorunuyor, fasulyeler daha hala soyle çıtır çıtır degil

    YanıtlaSil
  20. görsellerin süper arkadasım ellerine saglık

    YanıtlaSil
  21. Önceki gün bende yaptım harika oldu ..çok severim çok..ekmeksiz yedim gitti..hala paylaşamadım bak bloğumda ..sen benm yerime paylaşmışsın ohh ne de güzel olmuş..eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  22. ellerinize sağlık çok lezzetlidir taze fasulye,çok severim.harika görünüyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. Sunum harika.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil