KURU LOKMA





Benim memleketimde (İzmir) lokma manevi bir dayanışmayı 

temsil eder.İster tatlı ister tuzlu herkesin çok sevdiği sokaklarda 

tatmak için insanların sıra olduğu nefis bir lezzettir.Memleketime 

uzak olsam da özellikle sabah kahvaltılarıda sık sık yaparak 

özlemimizi bir nebzede olsa gidermiş oluruz.Ama sokakta 

yapılan lokmanın da tadı bir başka güzel ve anlamlı olur.Eminim 

hemşehrilerimde aynı duyguları paylaşıyordur benimle..


Malzemeler

1 tane yumurta

1 paket yaş yada kuru maya

4 su bardağı un

Tuz

Ilık su

Kızartmak İçin

Sıvı yağ

Yapılışı

Hamur malzemeleri yoğurma kabına alınır.

Kontrollü şekilde Ilık su ilave edilerek hamur yoğrulmaya başlanır.

Cıvık ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar (elimizle çırpıcı kullanır gibi) yoğurulur.

Üzeri streç film ile kapatılıp kabarması sağlanır.

Tencereye bol sıvı yağ koyulup kızdırılır.

Küçük bir tabağa sıvı yağ koyulur.(Kaşığı yağlamak için)

Mayalanan hamurdan elimize dolacak şekilde alınır.

Kaşık yardımıyla lokmalar çıkarılıp kızgın yağa atılır.

Kızarana kadar sürekli çevrilerek pişirilir.Afiyet olsun..




17 yorum:

  1. Ben bunu çokkkk severim. ama kilolar nolcak:(((

    YanıtlaSil
  2. Çok severim lokmayı :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. İlk defa görüyorum kurusunu, hep şerbetli yemişimdir.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel hemde yapımı pratik ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok severim ben lokmayı. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Şerbetlisine alışık biri olarak kurusunu ilk kez görüyorum ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  7. bikaçkez yapmayı denemiştim becerememiştim :D Ama yemesini çok iyi bilirim :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ayyy tamda tatlı olarak ne yasem diye düşünürken önüme geldi.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Ben bunun şerbetlisini hayal ettim şimdi..:) Kurusunu da denemek gerek yazın daha hafif olur...)

    YanıtlaSil
  10. Ben serbetlisini yapıyorum tam ramazanlık bir tarif elinize sağlık. Bu arada blogunuzu takibe aldım ben de beklerim http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. çok severim, sayfayı açtığıma pişman oldum diyebilirim :)

    YanıtlaSil
  12. buna oğlum bayılır şerbetsiz seviyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. ben de şerbetsiz sevenlerdenim, nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  14. Ben bir izmir'li olarak lokma dediler mi aklıma hemen şerbetlisi gelir:)Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Evettt dün mahallemiz de bir arkadaş kızının üniversite mezuniyeti için döktürmüş eşim alıp gelmiş bir tanesini yedim , şerbetlisi de nefis oluyor ama tatlıyla da aram yok ,ahhh ah kilolar:))))

    YanıtlaSil
  16. Ben de hem şerbetlisini, hem de sizin yaptığınız gibi tuzlusunu peynir ve çayla yemeyi severim.Haklısınız sokağa ne zaman çıksak bir yerlerden mutlaka lokma kızartılırken çıkan yağ kokusu gelir, caddelerinde lokma kuyruklarıyla çok güzel memleket bu İzmir :) Umarım siz de bir gün benim gibi kesin dönüş yaparsınız :)

    YanıtlaSil