ATOM KURABİYE


Değişik sunumlardan hoşlanan takipçilerim görüntüsü şahane tadı  nefis bir kurabiye tarifi daha 

sizlere....Tarifin uzunluğu gözünüzü korkutmasın sakın açıklayıcı yazmaya çalıştım.Yaparken çok 

keyifle yapacağınız, çay saatlerinize çok yakışacak, bu tarifin  iç harcını arzu ettiğiniz 

malzemelerle hazırlayabilir elma yerine marmelat yada ayva rendesi kullanabilirsiniz.




Malzemeler

1 tane yumurta

150 gr tereyağ yada margarin

Yarım çay bardağı sıvıyağ

1 su bardağı pudra şekeri

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

3,5 su bardağı un

İç Harcı İçin

7 tane kuru incir

7 tane kuru kaysı

1 kase ceviz içi

1 kase fındık içi

1 çay bardağı kadar kuru üzüm

2 tane elma rendesi

1 çay kaşığı tarçın

3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı

Hamuru için yumurta pudra şekeri ve margarin iyice karıştırılır.

Diğer hamur malzemeleri eklenerek yavaş yavaş un ilave edilip yoğurulur.

Yumuşak ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğrulmaya devam edilip 15 dk dinlenmeye bırakılır.

İç malzeme için elma rendelenip suyu sıkılır.

Küçük bir tencerede toz şeker ilave edilip 5 dk kavrulur, tarçın ilave edilip soğumaya bırakılır.

Kuru incir , kuru kayısı küçük küçük doğranır.

Fındık, ceviz robotta iri kalacak şekilde çekilir.

Bütün iç malzeme harmanlanıp hazır hale getirilir.

Limon sıkacağı kalıbına streç serilir.

Hamurdan cevizden daha büyük parçalar koparılır.

İşaret parmağıyla içi oyulup  kalıba yerleştirilir.(kolaj size yardımcı olacaktır)

İçine iç malzeme koyulup ağzı kapatılır.

Streç çekilerek hamur kalıptan çıkarılır.

Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilip 180 derecede pişirilir.

Üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.AFİYET OLSUN..









38 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor ama rejime girdim yemeyeceğim işte bana ne bana ne :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kurabiyeyi denemek istiyorum.. Harika görünüyor.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim şekil olarak ilk defa bu şekilde denedim ama tarif eskidir..

      Sil
  3. Ellerinize sağlık görünümü de çok şık olmuş afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  4. Ba-Yıl-Dım ! tam benlik.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Şekli ne güzel, hiç aklıma gelmezdi inanın limon sıkacağının bu işlerede yarayacağı.Çok yaratıcı bir fikir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlar çok yaratıcı fikir bana ait değil not almışım denemek nasip oldu teşekkür ederim ..

      Sil
  6. Bende bayıldım harika gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli olmalı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok lezzetli oldu denemelisiniz..

      Sil
  8. görüntü süper ve lezzetlidir mutlaka ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. şekilde eminim lezzeti de harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekil ilk denemem ama tarif çok eski bir tarifim teşekkürler..

      Sil
  10. lezzetin tam ortası mukemmel olmuş canım çekti işimdi ya :) LEZZET TRAMVAYI.COM dan Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. tarif çok güzel tam atom kurabiye valla denemeli en kısa zamanda ellerinize sağlık :) blogunuzu takibe aldım bende beklerim ;) sedosun.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ederim sevgiler.

      Sil
  12. Bol malzemeli güzel bir kurabiye olmuş. Ellerinize sağlık.
    Afiyetle

    YanıtlaSil
  13. şekli ve malzemeleriyle şahane bir kurabiye elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Valla tam atom kurabiye olmuş.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Nefissss, gel beni ye diyor, ben de deneyeceğim bu kurabiyeyi, elinize sağlık, sevgiler.

    Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  16. Kurabiyenin görünümüne bayıldım..mutlaka lezzetlidir de..elinize sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Muhteşem görünüyor.Adını hak etmiş kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  18. Gerçekten uzun bir tarifmiş ama yapmaya kesinlikle değer, ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil