KARAMEL SOSLU BİSKÜVİ


Karamel sos sevenler nefis bir tarif daha sizlere..

Dün akşam yine kafamı kurcalayan bir tarifle attım kendimi 

mutfağa, bazen bazı tariflere takılır kalırım denesem mi acaba diye 

dayanamaz ve yinede aklımda kalanları denerim.Aslında bu 

tarifte çok takılmadım çünkü  içinde nasılsa karamel sos var tadını 

kurtarır diye düşündüm, kıtır kıtır bir atıştırmalık lezzet çıktı 

ortaya. Tadı hazır çikolatalı bisküvilere o kadar çok benziyor ki, bu 

lezzeti evde yakalamış olduğuma çok sevindim.Tadan herkesten 

tam not aldı. Kimi çok bilinen bir çikolataya benzetti kimide 

bisküviye, ama sonuç herkes için nefisti..Çay ve kahvenin yanına 

çok yakışır  denemenizi tavsiye ederek,  tarifi hemen sizlerle 

 paylaşmak isterim..Deneyenlere şimdiden kolay gelsin..




Bisküvi İçin

1 tane yumurta

Yarım çay bardağı toz şeker

100 gr tereyağ

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 su bardağı un

Karamel İçin Malzemeler

1 su bardağı toz şeker

2 yemek kaşığı nişasta

Yarım paket süt kreması

1 yemek kaşığı tereyağ

Çikolata Sosu İçin

1 paket bitter çikolata

Yapılışı

Yoğurma kabına bütün bisküvi malzemeleri tek tek eklenerek pürüzsüz bir hamur elde edilir.

Kare küçük ( borcam ) pişirme kabına yağlı kağıt serilir.

Hazırlanan bisküvi hamuru kalıba bastırılarak eşit şekilde yerleştirilir.

160 dereceli ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir. (ılımaya bırakılır)

Karamel sosunu  yapmak için kuru bir tencereye 1 bardak şeker ve tereyağ ekleyip ocağa bırakır.(kısık ateşte)
Şeker karamelleşene kadar karıştırmadan ocakta tutulur.
Rengi koyulaşınca yarım paket süt kreması ve 2 yemek kaşığı nişasta eklenip  karıştırılır, ocağın altı kapatılır.
Bisküvi tabanının üstüne önce ılık olacak şekilde karamel sos dökülür.
Donması için buzdolabında yarım saat bekletilir.
Bu arada 1 paket bitter çikolata benmari usulü eritilip karamelin üzerine dökülür.
Hafif donması için tekrar bekletilir.
Çikolata sosu donduktan sonra istediğiniz şekilde kesip servis yapabilirsiniz.AFİYET OLSUN.

.



4 yorum:

  1. bayıldım harika görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. off ki ne off:)Bayıldım ..Mutlaka deneyeceğim..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ben çok beğendim umarım sizde deneyip beğenirsiniz..Sevgiler..

    YanıtlaSil