ARNAVUT CİĞERİ







Güzelliklerle dolu bir gününüz olsun inşallah arkadaşlar..Bugün sizlerle Arnavut ciğeri 

tarifini paylaşacağım. Arnavut ciğeri meze olarak geçiyor, fakat ben ana yemek olarak 

hazırlıyorum, unlandığı için yağ çekmiyor hafif oluyor. Ciğer tam bir demir deposu, 

kansızlığa da iyi geldiğini herkes bilir. Çoğunluğun sevdiği nefis bir tat, yapımıda çok  kolay, 

deneyenlere şimdiden kolay gelsin..




MALZEMELER

500 gr dana ciğer

Un, tuz

Toz kırmızı biber,kimyon

YAPILIŞI

Ciğer çok zedelenmeden yıkanır.

Bir süzgeçte iyice suyunun süzülmesi sağlanır.

Varsa fazla suyu kağıt havlu ile alınır.

Kuruyan ciğer çok küçük olmayacak şekilde doğranır.

Bir kasede un, biber ve tuz karıştırılıp ciğer  karışıma bulanır.

Fazla unu  yine bir süzgeçte elenir.

Tavaya sıvı yağ koyup iyice kızdırılır, sonra kızgın yağa atılıp kızartılır.

Tavaya atılan ciğer yağın yüzüne çıkmaya başlayınca pişmiş demektir.


Fazla kurutulmaması önemlidir. Pişme süresi uzadıkça ciğerler sertleşecektir; temel püf noktası budur.

Pişen ciğerleri soğan piyazı hazırlayarak servis yapabilirsiniz.

Küçük bir hatırlatma.(Pişen ciğerin üstüne kimyon çok yakışıyor ) AFİYET OLSUN.





10 yorum:

  1. Bayılırım..Sakatat çok sevmeyen ben ciğere bayılıyorum.Ellerine sağlık canım nefis olmuş..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. kalbimden vuruldum gece gece :)) arnavut tarafım kabardı:)) ellerine sağlık cnm şu saatte bile önümde olsa yerim :))

    YanıtlaSil
  3. Nasıl da nefis görünüyor. Ben de çok severim. Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  4. ayy çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Bir çok kişi sevmese de ben ciğer e bayılırım. Sizinde ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok severim yumuşacık olursa bir de nefis ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Her zaman sofralarımızda yeri olan bir yemek ,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım arnavut ciğerine eline sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Bloğunu takibe aldım ben de beklerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil