PATATESLİ RULO POĞAÇA


Malzemeler
5 su bardağı un
2 yumurta( 1 tanesinin sarısı üzerine)
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı süt
Tuz
1 yemek kş toz şeker
Maya


İç Malzemesi
2 tane haşlanmış patates
1 kase böreklik peynir (rendelenmiş kaşar peyniri)
Maydanoz
Karabiber
Yapılışı
Öncelikle süt ısıtılır,  maya ve toz şeker eklenip,  ağzı kapatılır.
Mayanın kabarması sağlanır.
Daha sonra diğer malzemeler eklenip yumuşak ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurulur.
Yoğurulan hamur mayalanması için dinlenmeye bırakılır.(30 dk kadar)
İç harç malzemesi İçin haşlanan patatesler rendelenir .
Patatesler 1 kase peynir, ince kıyılmış maydanoz ve karabiber ile harmanlanır.(İç harç hazırlanır)
Dinlenen hamur 4 eşit parçaya bölünür.
Merdane yardımıyla açılıp  iç harcı koyulur. (fotoğraftaki gibi)
Hamur rulo şeklinde sarılır.
Sarılan hamur bıçak yardımı ile  kesilir.
Üzerine yumurta sarısı sürülüp çörek otu serpilir.
180 derecede kızarana kadar  pişirilir. Afiyet olsun.



http://www.yemekustalari.net/patatesli-rulo-pogaca.html

6 yorum:

  1. Ellerinize saglik...Cayimin yaninda bir tane olsa yerdim :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık , çok canlı ve güzel duruyor. Şuan çay içiyordum , olsada yesek diye iç geçirdim :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim.. keşke ikram edebilseydim çok isterdim..

    YanıtlaSil
  4. görüntüsü bile nefis elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık
    gece gece internet başına geçip bu tarifleri görünce ben bunu seçtim kendim için :)

    YanıtlaSil